رفتن به نوشته‌ها

فلپ Flap

3.9/5 - (8 امتیاز)

فلپ ها (Flap) باعث تندتر شدن زاویه پایین آمدن بدون افزایش سرعت هواپیما می شوند و کمک میکنند که هواپیما بتواند در باندهایی کوتاه تر یا باندهایی که در مسیر تقرب به سویشان موانعی وجود دارد فرود بیاید.

از آنجایی که در زمان گسترده شدن Flap ها تا نیمه ی بال لیفت Lift زیادی در مقابل درگ Drag کمتری تولید می کند و پس از عبور فلپ ها از نیمه ی بال این رابطه معکوس می شود ، در نتیجه استفاده از فلپ را در زمان Take-Off حداکثر تا نیمه محدود می کند.

انواع فلپ

Plain Flap :  به سادگی به انتهای بال متصل شده است و در زمان پایین آمدن Camber روی بال را افزایش می دهد. باعث افزایش AOA و Lift بال می شود.

Spit : این نوع به زیر بال متصل می شوند و در زمان پایین آمدن علاوه بر ایجاد مزیت Plain Flap  درگ Drag تولیدی بال را نیز افزایش می دهند.

Slotted : در این طراحی فاصله یا شکافی میان Flap  و بال هواپیما وجود دارد که باعث می شود بخشی از هوای پر فشار عبوری از زیر بال به روی Flap  جریان پیدا کند که در نتیجه Lift مضاعف تولید می گردد.

Flower Flap : این سیستم دارای ریل و سیری است که علاوه بر پایین آمدن، آن را رو به عقب می گستراند و باعث می شوند که  Wing Area یا سطح بال افزایش پیدا کند.

انواع فلپ هواپیما

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و راه اندازی توسط محمد اسکندری